piątek, 14 września 2012

Pierwsza notka /by Umi ;*

Cześć.!!!!
Jak wam mija weekend???
Bo mi całkiem fajnie :)))
Dzisiaj napiszę dla was notkę związaną z Egiptem. :)
No to zaczynam.
~ ~ * ~ ~

Wierzenia Egipcjan
Egipcjanie ,podobnie jak mieszkańcy Mezopotamii , byli politeistami.Wierzyli ,że źródłem życia na ziemi jest Słońce ,dlatego za najważniejsze bóstwo uważali boga Słońca Re. Sprawował on władzę nie tylko nad światem ludzi ,lecz także nad innymi bogami i krainą zmarłych. Oprócz niego szczególną czcią darzono Ozyrysa - pana odradzającego się życia - oraz jego małżonkę ,władczynię nieba i ziemi , Izydę. Do najważniejszych bóstw zaliczano także Seta ,Thota i Horusa.
Religia odgrywała ważną rolę w życiu starożytnych Egipcjan. Według nich za zjawiska przyrodnicze,takie jak wylewy Nilu czy wschody i zachody słońca , byli odpowiedzialni bogowie. Mieszkańcy Egiptu wznosili im wspaniałe świątynie , w których kapłani w imieniu władcy codziennie odprawiali obrzędy religijne. Wierni natomiast regularnie składali ofiary z płodów rolnych ,wyborów rzemieślniczych oraz kosztowności. W ten sposób starali się zyskać przychylność bóstw. Kapłani nosili skromne szaty ,a na znak czystości mieli gładko wygolone głowy.
~ ~ * ~ ~
Myślicie ,że ciekawe?
Wiecie, tylko tyle miałam w głowie.
To mieliśmy na historii.
Ale się nauczyłam tego i teraz nie umiem się pozbyć tego z głowy. :))

Pozdrowienia Umi ;* /Wiktoria ; 33

4 komentarze:

Natalia:* pisze...

Ja też miałam na historii i wiecie że zapytałam się pani czy maska Anubisa istnieje a pani powiedziała że są różnie legendy i może istnieje.!

Anonimowy pisze...

OMG serio???

Daami pisze...

Bravo Umi!
Będę cię oceniał!
8/10
Fajnie by było gdyby był obrazek ale fajnie że dopisujesz że się tego uczyłaś, że piszesz wstęp, o czym ja zawsze zapominam :)

Unknown pisze...

Dobrze sobie radzisz.

Goście